Sunday, February 18, 2007

[Crochet] One Skein Scarf



我學勾針是自己看書學的,用的書就是這一本Happy Hooker,這書名也取的有點好笑,因為勾針英文是叫做「hook」,那用勾針的人就是「hooker」,但是hooker還有另外一個意思就是妓女咧!因為他們也是「勾」的人啊!不過那個「勾」應該是勾引的勾吧!這本書裡面教的很詳細,我都是看圖解自己練習摸索出來的,而且這本書裡面教做出來的成品都很可愛。想要學習勾針的朋友,我大力推薦這一本書喔!




我這天勾的這條圍巾就是這本書裡面教的,這個圍巾是細圍巾,所以蠻長的,這樣可以在脖子上繞上三圈左右,我家有這個半身模特兒是因為我用來照一些要在eBay上賣的衣服啦!



我很喜歡這個圍巾有可愛秀氣的小花邊,這一條圍巾我是看了兩片DVD才做好的,現在越編織毛線越喜歡耶!怎麼現在又喜歡做菜又喜歡打毛線啊?真是越來越邁向家庭主婦路線啊!

ONE-SKEIN SCARF

FINISHED SIZE: 
3 1/2" wide X 96" long

MATERIALS:
Yarn: Patons Classic Merino Wool 1 skein of #00240 Leaf Green
Hooks: Size K/10 1/2 (6.5 mm) and L/11 (8 mm) crochet hooks
Notions: Yarn needle

GAUGE: 8 sts and 6 rows dc = 4"

SPECIAL STITCH: Shell: 5 dc in same st.

INSTRUCTIONS:

Scarf
With larger hook, ch 203 loosely.
Row 1 (WS): With smaller hook, dc in fourth ch from hook, dc in each ch across, turn -- 201 sts.
Row 2-3: Ch 3 (counts as first dc), dc in each dc across, turn -- 2-1 sts.

Border
Rnd 1 (RS)
: Sk first 2 sts, ** *shell in next st, sk next st, sl st in next st, sk next st; rep from * across to last st, sl st in last st, working across short edge of scarf, sk first row-end dc, shell in next row-end dc, sk next row-end dc, working across opposite side of foundation ch, sl st in first ch of t-ch, sk first st, rep from ** around, sl st in top of first dc of row 3 to join. Fasten off. Weave in ends.

No comments:

Post a Comment