Wednesday, August 20, 2008

Recent Update....

最近這一個多月來每天都覺得時間不夠用,但是都還是有很努力的寫blog,我想要跟大家報告一下,我決定要再來念點書,下星期一就開課了,我想讀的是獸醫技術人員的課程,課業還蠻繁重的,所以接下來又要上班又要上課,時間更加不夠用,我還是會很努力的寫blog,記錄我的生活,但是速度有時可能會慢一點囉!至於最近大家的留言我都有看到,但是還沒時間一一回覆,等一有時間我一定會馬上回覆大家,更抱歉的是之前的抽獎活動也拖延了,唉!真是好多事情沒做好啊!那.... 明天我和公園先生又要出門去玩三天,這是最後放鬆的機會,度假回來後就要展開無比忙碌的生活啦!樂觀一點想,我接下來的生活一定是非常「充實」的呀!

I've been having this feeling of not having enough time lately. Besides work, there are just so many things needed to be done.

I've decided to go back to school. I love animals and would love to work in the field. I got into the Registered Veterinarian Technician program at Mt SAC. After I finish the program in 2 years, I would love to work in a zoo. And who know? I might like it so much and go on to become a veterinarian. School starts next Monday. I will be even busier.


Even though I'll be busy, I'll still try my best to keep up my blog. I just want to let everyone know that I read all the comments, but just haven't had time to reply them all. I will reply as soon as I get a chance.

And before school starts, Dr. Park and I will go on a little 3 days trip to Mammoth Mountain. I've been there once in the winter time. I'm so excited to see the beautiful Mammoth Mountain and lakes in the summer. Will report back soon.

Yeah~~~~ I'm going to have so much fun on our vacation. After that, I'll work hard and try to achieve my dream. Wish me luck!

[ad#ad-unit]

9 comments:

  1. 你加油阿~ 唸好以後我若有養寵物的話,就麻煩你幫忙了(一鞠躬).哈哈哈~

    ReplyDelete
  2. 加油啊~
    工作、功課、玩樂、愛情、家人
    這些都是比寫部落格更重要的事呢!
    沒有關係啦~我們都支持你~也會等你ㄟ!
    親一個!

    ReplyDelete
  3. Good Luck Eileen! Best Wishes ~

    -Danny


    Thank you, Danny!

    ReplyDelete
  4. wow good luck! It's not easy to work and go to school at the same time. I've been doing it for the past 2 years now and still got one more year to go. Can't wait to finish my degree! But hang in there! I know you can do it!


    Thank you for the encouragement! ^^
    I know it won't be easy, but I can do it!

    ReplyDelete
  5. 我覺得你還真勇敢..
    我老公最近也一直叫我去唸獸醫
    可是我的考量很多,而且覺得唸完就很老了。。
    想想又冷掉了,很佩服你的勇氣,加油了

    ReplyDelete
  6. Eileen加油噢 ^O^
    充實自己永遠不嫌晚﹗
    我也是幾個禮拜前才從學校二次“畢業”...

    很羨慕妳和公園先生可以到處扒扒走
    放鬆心情~~希望你們玩的愉快唷﹗

    ReplyDelete
  7. 太好了.
    希望你能加油.
    我有一個朋友現在也在唸獸醫的課程.
    他在獸醫院也有打工.
    唸起來真的是很辛苦就是了.
    如果不是相關科系, 可能要唸到3年.
    不管怎麼說. 照自己想要的去做是最好的了.
    加油喔.

    ReplyDelete
  8. Eileen 加油囉!
    能將興趣和工作結合是幸福的
    雖然晚一點開始,但因為心態更成熟堅定,一定會成功的!!
    我也正在拿second degree,打算申請RN
    共勉之~

    ReplyDelete
  9. Hi Eileen,

    Gambatte kudasai! (Give it your all!) (^_^)/

    I'm glad you're pursuing your dreams and I'm sure you'll be a great veterinarian. Take care~

    ReplyDelete